3-daagse cursus:
Succesvolle Gebiedsmarketing

3-daagse cursus:
Succesvolle Gebiedsmarketing

GEBIEDSMARKETING
INSCHRIJVEN

22 maart

29 maart

5 april

INSCHRIJVEN

22 maart

29 maart

5 april

Boost je carrière en word een succesvolle gebiedsmarketeer!

Een stad, woon- of winkelgebied succesvol op de kaart zetten, zodat mensen er graag wonen, komen en verblijven. Van een (beoogde) ontwikkeling een betekenisvolle MagicPlace® maken, zodat visie en plannen werkelijkheid worden. In de cursus Succesvolle Gebiedsmarketing leren drs Linda Annink en haar team je alles wat je nodig hebt om gebieden en locaties op een winstgevende manier onder de aandacht te brengen. In 3 exclusieve cursusdagen ontvang je niet alleen de meest actuele kennis op het gebied van marketing en branding, maar word je tegelijkertijd ingewijd in de specifieke do’s en dont’s die je nodig hebt om in deze sector je weg te kunnen vinden. Je ontdekt de echte kneepjes van het vak, gebaseerd op meer dan 10 jaar praktijkervaring. En je neemt waardevolle tools en informatie mee naar huis, zodat je na afloop als succesvolle gebiedsmarketeer aan de slag kunt.

Succesvolle Gebiedsmarketing is dé cursus waar alle informatie en know-how over gebiedsmarketing samenkomt!

alle praktische info
Linda Annink - Webinar

Linda Annink
Docent

Twijfel jij of deze cursus bij je past?
Wij helpen je graag!

ADVIESGESPREK
EMAIL ONS

Boost je carrière en word een succesvolle gebiedsmarketeer!

Een stad, woon- of winkelgebied succesvol op de kaart zetten, zodat mensen er graag wonen, komen en verblijven. Van een (beoogde) ontwikkeling een betekenisvolle MagicPlace® maken, zodat visie en plannen werkelijkheid worden. In de cursus Succesvolle Gebiedsmarketing leren drs Linda Annink en haar team je alles wat je nodig hebt om gebieden en locaties op een winstgevende manier onder de aandacht te brengen. In 3 exclusieve cursusdagen ontvang je niet alleen de meest actuele kennis op het gebied van marketing en branding, maar word je tegelijkertijd ingewijd in de specifieke do’s en dont’s die je nodig hebt om in deze sector je weg te kunnen vinden. Je ontdekt de echte kneepjes van het vak, gebaseerd op meer dan 10 jaar praktijkervaring. En je neemt waardevolle tools en informatie mee naar huis, zodat je na afloop als succesvolle gebiedsmarketeer aan de slag kunt.

Succesvolle gebiedsmarketing is dé cursus waar alle informatie en know-how over gebiedsmarketing samenkomt!

Linda Annink - Webinar

Linda Annink
Docent

Twijfel jij of deze cursus bij je past?
Wij helpen je graag!

ADVIESGESPREK
EMAIL ONS

Ben jij betrokken bij de ontwikkeling, beheer, marketing en verkoop van woon-, werk of winkelgebieden? Wil jij jouw expertise uitbreiden, je kennis verrijken en je carrière een boost geven? Dan is deze opleiding voor jou!

Ben jij betrokken bij de ontwikkeling, beheer, marketing en verkoop van woon-, werk of winkelgebieden? Wil jij jouw expertise uitbreiden, je kennis verrijken en je carrière een boost geven? Dan is deze opleiding voor jou!

Waarom deze cursus?

Gebiedsmarketing draagt bij aan de leefbaarheid van steden en plekken. Als mensen zich ergens prettig en veilig voelen, kiezen zij sneller voor een gebied om er te wonen, werken, winkelen of recreëren. Juist in deze tijd is het voor overheden en bedrijven van essentieel belang om plekken van betekenis te creëren voor bewoners en bezoekers. Een goede gebiedsmarketeer weet niet alleen alles over marketing, maar begrijpt ook hoe de interactie tussen stakeholders daarbij een rol speelt. Juist die dynamiek maakt een gebied anders dan een willekeurig te vermarkten product.

  • Je verrijkt je kennis in een interessante niche

  • Prettige leeromgeving met veel interactie

  • Je kunt bijdragen aan betekenisvolle plekken

  • Alle ins en outs en de echte kneepjes van het vak leren

  • Een sterke gebiedspositionering kunnen bepalen

  • Van een gebied of locatie een merk maken

  • Waardevolle tools en knowhow uit ruim 10 jaar praktijkervaring

  • Je ontdekt hoe je partijen samenbrengt

  • Ervaren docent en gastprekers

Waarom deze cursus?

Gebiedsmarketing draagt bij aan de leefbaarheid van steden en plekken. Als mensen zich ergens prettig en veilig voelen, kiezen zij sneller voor een gebied om er te wonen, werken, winkelen of recreëren. Juist in deze tijd is het voor overheden en bedrijven van essentieel belang om plekken van betekenis te creëren voor bewoners en bezoekers. Een goede gebiedsmarketeer weet niet alleen alles over marketing, maar begrijpt ook hoe de interactie tussen stakeholders daarbij een rol speelt. Juist die dynamiek maakt een gebied anders dan een willekeurig te vermarkten product.

  • Je verrijkt je kennis in een interessante niche

  • Prettige leeromgeving met veel interactie

  • Je kunt bijdragen aan betekenisvolle plekken

  • Alle ins en outs en de echte kneepjes van het vak leren

  • Een sterke gebiedspositionering kunnen bepalen

  • Van een gebied of locatie een merk maken

  • Ervaren docent en gastprekers

  • Waardevolle tools en knowhow uit ruim 10 jaar praktijkervaring

  • Je ontdekt hoe je partijen samenbrengt

“Als groeiend bureau liepen wij tegen het gemis van een goede opleiding op, waar wij onze nieuwe medewerkers konden trainen. Uiteindelijk hebben we besloten het dan maar zelf te gaan doen. Maar dan moest de lat wel hoog worden gelegd. Met Succesvolle Gebiedsmarketing willen wij je zoveel waardevolle knowhow bieden, dat je als gebiedsmarketeer een bijdrage kunt leveren aan betekenisvolle plekken.”

– Linda Annink

“Als groeiend bureau liepen wij tegen het gemis van een goede opleiding op, waar wij onze nieuwe medewerkers konden trainen. Uiteindelijk hebben we besloten het dan maar zelf te gaan doen. Maar dan moest de lat wel hoog worden gelegd. Met Succesvolle Gebiedsmarketing willen wij je zoveel waardevolle knowhow bieden, dat je als gebiedsmarketeer een bijdrage kunt leveren aan betekenisvolle plekken.”

– Linda Annink

Verrijk jouw kennis met Succesvolle Gebiedsmarketing

Cursusdag 1
maandag 22 maart
9.30 – 17.00 u

Programma
Introductie I De MagicPlaces®-methode I Positionering I Doelgroepen I Identiteit I SWOT-analyse I Concurrentie I X-factor
Gastdocenten
Edwin de Roos – ontwikkelingsmanager Schipper Bosch I Anneke Jongerius – placemaker AM

Het verhaal ontdekken

Tijdens de eerste cursusdag zoomen we onder meer in op doelgroepen en klantprofielen, ‘vangen’ we het DNA van een gebied, kijken we naar trends en ontwikkelingen, leer je plussen en minnen op een goede manier te analyseren, de X-factor te ontdekken en duiken we direct de praktijk in met een excursie door De Nieuwe Stad.

Kortom: Aan het eind van lesdag 1 weet je precies hoe je tot een onderscheidende positionering voor jouw gebied(en) komt.

Cursusdag 2
maandag 29 maart
9.30 – 17.00 uur

Programma
Merkstrategie I Archetypen I Draagvlak en samenwerking I Imagineering en visioning I Storytelling I Branding
Gastdocenten
Oedsen Boersma – economisch geograaf en partner SITE urban development I Myriam Zuidervaart – senior marketing & communicatieadviseur Bouwinvest

The Wall Utrecht © Urban Solutions (placemaking - placebranding)Het verhaal schrijven

Een Magic Place® heeft een sterke identiteit en presenteert zich als een merk, met een herkenbare huisstijl en passende look & feel. Maar ook met een eenduidig verhaal en passende content. Tijdens de tweede cursusdag doorlopen we alle stappen die je moet maken om een succesvol merk te kunnen bouwen en het verhaal van jouw gebied(en) te kunnen schrijven.

Kortom: Aan het eind van lesdag 2 weet jij niet alleen hoe je voor jouw gebied een overtuigend merkconcept ontwikkelt, maar ook hoe je een goede pitch uitschrijft, hoe je die beoordeelt én welke rol jij speelt in de totstandkoming.

Cursusdag 3
maandag 5 april
9.30 – 17.00 uur

Programma
Marketingplan I Marketingmix I Campagne I Organisatie I Begroting en Financiering I Voorbeelden uit de praktijk
Gastdocent
Roeland Tameling – gebiedsmarketeer en eigenaar City Result

Beurspassage Amsterdam © Urban Solutions (storytelling - campagneHet verhaal vertellen

Op de derde cursusdag leer je hoe je de magische aantrekkingskracht tot leven brengt. Je ontdekt hoe je een merk laadt met prikkelende campagnes, promotionele acties en events. Met behulp van storytelling en social marketing bouw je aan jouw community. We onderzoeken relevante succesfactoren en zorgen dat het financiële plaatje van A tot Z klopt.

Kortom: Aan het eind van lesdag 3 ben je in staat een gedegen marketingplan voor jouw gebied(en) te schrijven en zit je door alle fascinerende voorbeelden uit de praktijk boordevol inspiratie om hier een creatieve invulling aan te geven.

Terugkommiddag
maandag 19 april
15.00 – 17.00 uur

Uitwisseling van vragen en ervaringen I Uitreiking van certificaten I Afsluiting met gezellige borrel

Uit de praktijk

Wat is jouw persoonlijke en zakelijke motief om de cursus af te ronden? Meer bezoekers, hogere bestedingen, meer omzet, meer waarde en/of meerwaarde?! Tijdens de terugkommiddag krijg je uitgebreid gelegenheid om praktijkervaringen uit te wisselen. Ondervraag nog eenmaal de docent op punten waar je in de praktijk tegenaan liep en deel alle ervaringen met de medecursisten tijdens een afsluitende borrel.

Kortom: Na de terugkommiddag heb je alles in huis om jouw carrière een boost te geven en jouw expertise in te zetten in je dagelijkse praktijk.

MagicPlaces®-methode © Urban Solutions gebiedsmarketing I vastgoedmarketingPraktische informatie

Lesdagen

22 maart I 9.30 – 17.00 uur  I dag 1 Het verhaal ontdekken
29 maart I 9.30 – 17.00 uur I dag 2 Het verhaal schrijven
05 april I 9.30 – 17.00 uur I dag 3 Het verhaal vertellen
19 april I 15.00 – 17.00 uur I terugkommiddag Uit de praktijk

Tarief

  • 3 dagen exclusieve opleiding en training
  • Lesmateriaal met waardevolle tools, tips & tricks
  • Terugkommiddag gericht op jouw dagelijkse praktijk
  • Certificaat van deelname
  • Lunches, koffie, thee, water, fruit en snacks

De kosten all-in zijn € 2.295,- exclusief 21% BTW. Bij inschrijving ontvang je een aanbetalingsnota van € 500,-. Het volledige cursusbedrag dient uiterlijk twee weken voor aanvang van de eerste lesdag te zijn voldaan.

Vroegboekkorting
Bij aanbetaling vóór 31 december 2020 betaal je geen €2.295,- maar slechts €1.999,- exclusief 21% BTW!

Deelname en annulering

Maximale groepsgrootte: 12 personen. Inschrijving is bindend, maar overdraagbaar.
De cursus is geschikt voor alle marketing/communicatie professionals, gebieds- en centrummanagers, medewerkers van gemeenten, ontwikkelingsbedrijven, stedenbouwkundigen, architectenbureaus, vastgoedbeleggers, vastgoedbeheerders en ondernemers.

Locatie

FLUOR
Oliemolenhof 22
3812PB  Amersfoort

Algemene voorwaarden van inschrijving

Verrijk jouw kennis met Succesvolle Gebiedsmarketing

Cursusdag 1
maandag 22 maart
9.30 – 17.00 u

Programma
Introductie I De MagicPlaces®-methode I Positionering I Doelgroepen I Identiteit I Concurrentie I SWOT-analyse I X-factor
Gastdocenten
Edwin de Roos – ontwikkelingsmanager Schipper Bosch I Anneke Jongerius – placemaker AM

Het verhaal ontdekken

Tijdens de eerste cursusdag zoomen we onder meer in op doelgroepen en klantprofielen, ‘vangen’ we het DNA van een gebied, kijken we naar trends en ontwikkelingen, leer je plussen en minnen op een goede manier te analyseren, de X-factor te ontdekken en duiken we direct de praktijk in met een excursie door De Nieuwe Stad.

Kortom: Aan het eind van lesdag 1 weet je precies hoe je tot een onderscheidende positionering voor jouw gebied(en) komt.

Cursusdag 2
maandag 29 maart
9.30 – 17.00 uur

Programma
Een merk bouwen I Merkstrategie I Archetypen I Draagvlak en samenwerking I Imagineering en visioning I Storytelling I Branding
Gastdocenten
Oedsen Boersma – economisch geograaf en partner SITE urban development I Myriam Zuidervaart – senior marketing & communicatieadviseur Bouwinvest

Het verhaal schrijven

The Wall Utrecht © Urban Solutions (placemaking - placebranding)

Een Magic Place® heeft een sterke identiteit en presenteert zich als een merk, met een herkenbare huisstijl en passende look & feel. Maar ook met een eenduidig verhaal en passende content. Tijdens de tweede cursusdag doorlopen we alle stappen die je moet maken om een succesvol merk te kunnen bouwen en het verhaal van jouw gebied(en) te kunnen schrijven.

Kortom: Aan het eind van lesdag 2 weet jij niet alleen hoe je voor jouw gebied een overtuigend merkconcept ontwikkelt, maar ook hoe je een goede pitch uitschrijft, hoe je die beoordeelt én welke rol jij speelt in de totstandkoming.

Cursusdag 3
maandag 5 april
9.30 – 17.00 uur

Programma
Marketingplan I Marketingmix I Campagne I Organisatie I Begroting en Financiering I Voorbeelden uit de praktijk
Gastdocent
Roeland Tameling – gebiedsmarketeer en eigenaar City Result

Het verhaal vertellen

Beurspassage Amsterdam © Urban Solutions (storytelling - campagneOp de derde cursusdag leer je hoe je de magische aantrekkingskracht tot leven brengt. Je ontdekt hoe je een merk laadt met prikkelende campagnes, promotionele acties en events. Met behulp van storytelling en social marketing bouw je aan jouw community. We onderzoeken relevante succesfactoren en zorgen dat het financiële plaatje van A tot Z klopt.

Kortom: Aan het eind van lesdag 3 ben je in staat een gedegen marketingplan voor jouw gebied(en) te schrijven en zit je door alle fascinerende voorbeelden uit de praktijk boordevol inspiratie om hier een creatieve invulling aan te geven.

maandag 19 april
15.00 – 17.00 uur

Uitwisseling van vragen en ervaringen I Uitreiking van certificaten I Afsluiting met gezellige borrel

Uit de praktijk

Wat is jouw persoonlijke en zakelijke motief om de cursus af te ronden? Meer bezoekers, hogere bestedingen, meer omzet, meer waarde en/of meerwaarde?! Tijdens de terugkommiddag krijg je uitgebreid gelegenheid om praktijkervaringen uit te wisselen. Ondervraag nog eenmaal de docent op punten waar je in de praktijk tegenaan liep en deel alle ervaringen met de medecursisten tijdens een afsluitende borrel.

Kortom: Na de terugkommiddag heb je alles in huis om jouw carrière een boost te geven en jouw expertise in te zetten in je dagelijkse praktijk.

Lesdagen

22 maart I 9.30 – 17.00 uur  I dag 1 Het verhaal ontdekken
29 maart I 9.30 – 17.00 uur I dag 2 Het verhaal schrijven
5 april I 9.30 – 17.00 uur I dag 3 Het verhaal vertellen
19 april I 15.00 – 17.00 uur I terugkommiddag Uit de praktijk

Tarief

  • 3 dagen exclusieve opleiding en training
  • Lesmateriaal met waardevolle tools, tips & tricks
  • Terugkommiddag gericht op jouw dagelijkse praktijk
  • Certificaat van deelname
  • Lunches, koffie, thee, water, fruit en snacks

De kosten all-in zijn € 2.295,- exclusief 21% BTW. Bij inschrijving ontvang je een aanbetalingsnota van € 500,-. Het volledige cursusbedrag dient uiterlijk twee weken voor aanvang van de eerste lesdag te zijn voldaan.

Vroegboekkorting
Bij aanbetaling vóór 31 december 2020 betaal je geen €2.295,- maar slechts €1.999,- exclusief 21% BTW!

Deelname en annulering

Maximale groepsgrootte: 12 personen. Inschrijving is bindend, maar overdraagbaar.
De cursus is geschikt voor alle marketing/communicatie professionals, gebieds- en centrummanagers, medewerkers van gemeenten, ontwikkelingsbedrijven, stedenbouwkundigen, architectenbureaus, vastgoedbeleggers, vastgoedbeheerders en ondernemers.

Locatie

FLUOR
Oliemolenhof 22
3812PB  Amersfoort

Algemene voorwaarden van inschrijving

Linda Annink - Webinar

Over Linda Annink

“Ik weet hoe je een gebied op de kaart zet, maar dat weten wel meer marketeers. Wat niet iedereen weet en kan, is hoe je partijen enthousiast maakt om samen de schouders eronder te zetten. Dat is 80% van het succes. Daar ben ik goed in en mijn team ook.”

Linda Annink studeerde Spaanse Taal- en Letterkunde en Massacommunicatie en haalde haar eerstegraads lesbevoegdheid aan de Universiteit Utrecht, waarna zij zich specialiseerde in Marketing en PR. Als marketingmanager werkte zij voor diverse vastgoedprojecten in opdracht van gemeenten en vastgoedbedrijven. In 2010 richtte zij Urban Solutions op, met 100% focus op gebiedsmarketing. Inmiddels heeft zij als marketeer tientallen succesvolle gebieden en locaties door heel Nederland op haar naam staan.

In haar vrije tijd was zij bestuurslid voor de VPRA (Vereniging voor PR & Communicatiebureaus) en lid van de Commissie Consument en Gedrag van de NRW (Nederlandse Raad Winkelcentra). Linda is getrouwd en heeft twee volwassen kinderen. Zij is een groot bewonderaar van life- en businesscoach Tony Robbins en leest alles van en over haar favoriete marketing guru Seth Godin.

Blog: De kracht van het verhaal