Online Succesvolle Gebiedsmarketing drieluik

LUIK 1:
Positioneren van gebied en vastgoed

ZIE LUIK 2
ZIE LUIK 3

Leer hoe jij jouw gebied succesvol op de kaart zet.

Deze onlinecursus is onderdeel van een driedelige serie waarin je alles leert om een grootse bijdrage aan succesvolle gebiedsmarketing te kunnen leveren.

Winkelgebieden hebben het moeilijk en moeten zich opnieuw uitvinden. Monofunctionele bedrijvenparken transformeren naar woon- en werklocaties. Steden willen zichzelf opnieuw op de kaart zetten en gaan op zoek naar een nieuwe identiteit. Er is volop vraag naar professionele gebiedsmarketeers om hierin te adviseren. Wil jij dit ook kunnen? De onlinecursus Positioneren van gebied en vastgoed biedt jou daarvoor alle nodige kennis en informatie!

NU LUIK 1 KOPEN
Linda Annink - Webinar

Linda Annink
Docent

Twijfel jij of deze cursus bij je past?
Wij helpen je graag!

ADVIESGESPREK
EMAIL ONS

Succesvol positioneren van gebied en vastgoed

In 8 modules wordt uitgelegd wat positioneren is en krijg je alle tools, tips & tricks aangereikt die nodig zijn om een gebied onderscheidend op de kaart te zetten. Alle soorten gebieden komen aan bod: steden en regio’s, winkel- en centrumgebieden, woon- en nieuwbouwwijken, toeristische- en recreatiegebieden, high-traffic locaties en bedrijventerreinen.

Theorie en praktijk

Theorie en praktische voorbeelden wisselen elkaar af, met heldere uitleg in tekst en video. Door middel van oefeningen test je jouw kennis, word je aan het werk gezet en krijg je feedback op het ‘huiswerk’. Aan het eind van de cursus heb je een persoonlijk onlinegesprek met de docent (in de cursus inbegrepen).

Wat ga je leren?

  • Hoe je de positioneringsdriehoek invult en hoe je aan informatie komt.

  • Hoe je doelgroepen van een gebied onderzoekt en analyseert.

  • Met welke leefstijlen je rekening moet houden.

  • Wat het DNA van een gebied bepaalt.

  • Waarom een onderscheidende positionering voor een gebied belangrijk is.

  • Wat gebiedspositionering anders maakt dan het positioneren van een product.

  • Hoe de MagicPlaces®-methode werkt.

  • Waar je de X-factor vindt.

  • Hoe je een SWOT-analyse maakt.

  • Hoe je een concurrentiematrix maakt.

  • Hoe je tot een succesvolle positionering voor jouw gebied komt.

  • Hoe je de positioneringsdriehoek invult en hoe je aan informatie komt.

  • Hoe je doelgroepen van een gebied onderzoekt en analyseert.

  • Met welke leefstijlen je rekening moet houden.

  • Wat het DNA van een gebied bepaalt.

  • Waarom een onderscheidende positionering voor een gebied belangrijk is.

  • Wat gebiedspositionering anders maakt dan het positioneren van een product.

  • Hoe de MagicPlaces®-methode werkt.

  • Waar je de X-factor vindt.

  • Hoe je een SWOT-analyse maakt.

  • Hoe je een concurrentiematrix maakt.

  • Hoe je tot een succesvolle positionering voor jouw gebied komt.

Jouw investering:

Hoeveel tijd je nodig hebt om de cursus met goed gevolg te kunnen afronden, is natuurlijk voor iedereen verschillend. Reken in elk geval op een studietijd van 16 uur, die je naar eigen keuze kunt inplannen.

Het tarief voor de onlinecursus Positioneren van gebied en vastgoed bedraagt €595,- exclusief BTW, inclusief oefenmateriaal, feedback, eindgesprek met de docent en een certificaat van deelname.

Deze cursus is onderdeel van de driedelige e-learningserie Succesvolle Gebiedsmarketing. De delen zijn zeer goed afzonderlijk te volgen. Wanneer je de drieluik tegelijk afneemt betaal je geen €1.785,- maar slechts €1.485,-.

GA VOOR DEZE AANBIEDING
NU LUIK 1 KOPEN
Linda Annink - Webinar

Over Linda Annink

“Ik weet hoe je een gebied op de kaart zet, maar dat weten wel meer marketeers. Wat niet iedereen weet en kan, is hoe je partijen enthousiast maakt om samen de schouders eronder te zetten. Dat is 80% van het succes. Daar ben ik goed in en mijn team ook.”

Linda Annink studeerde Spaanse Taal- en Letterkunde en Massacommunicatie en haalde haar eerstegraads lesbevoegdheid aan de Universiteit Utrecht, waarna zij zich specialiseerde in Marketing en PR. Als marketingmanager werkte zij voor diverse vastgoedprojecten in opdracht van gemeenten en vastgoedbedrijven. In 2010 richtte zij Urban Solutions op, met 100% focus op gebiedsmarketing. Inmiddels heeft zij als marketeer tientallen succesvolle gebieden en locaties door heel Nederland op haar naam staan.

In haar vrije tijd was zij bestuurslid voor de VPRA (Vereniging voor PR & Communicatiebureaus) en lid van de Commissie Consument en Gedrag van de NRW (Nederlandse Raad Winkelcentra). Linda is getrouwd en heeft twee volwassen kinderen. Zij is een groot bewonderaar van life- en businesscoach Tony Robbins en leest alles van en over haar favoriete marketing guru Seth Godin.

Blog: De kracht van het verhaal