E-learning

Positioneren van gebied en vastgoed

Leer hoe jij jouw gebied succesvol op de kaart zet.

Winkelgebieden hebben het moeilijk en moeten zich opnieuw uitvinden. Monofunctionele bedrijvenparken transformeren naar woon- en werklocaties. Steden willen zichzelf opnieuw op de kaart zetten en gaan op zoek naar een nieuwe identiteit. Er is volop vraag naar professionele gebiedsmarketeers om hierin te adviseren. Wil jij dit ook kunnen? De onlinecursus Positioneren van gebied en vastgoed biedt jou daarvoor alle nodige kennis en informatie!

Urban Solutions Academy
Urban Solutions Academy

Deze onlinecursus is onderdeel van een driedelige serie waarin je alles leert om een grootse bijdrage aan succesvolle gebiedsmarketing te kunnen leveren.

The Wall Utrecht © Urban Solutions (placemaking - placebranding)

Succesvol positioneren van gebied en vastgoed

In 7 modules wordt uitgelegd wat positioneren is en krijg je alle tools, tips & tricks aangereikt die nodig zijn om een gebied onderscheidend op de kaart te zetten. Alle soorten gebieden komen aan bod: steden en regio’s, winkel- en centrumgebieden, woon- en nieuwbouwwijken, toeristische- en recreatiegebieden, high-traffic locaties en bedrijventerreinen.

Theorie en praktijk

Theorie en praktische voorbeelden wisselen elkaar af, met heldere uitleg in tekst en video. Door middel van oefeningen test je jouw kennis en werk je gelijk aan jouw ervaring. Aan het eind van de cursus heb je een persoonlijk onlinegesprek met de docent (bij de cursus inbegrepen).

Wat ga je leren?

  • Hoe je de positioneringsdriehoek invult en hoe je aan informatie komt.

  • Hoe je doelgroepen van een gebied onderzoekt en analyseert.

  • Met welke leefstijlen je rekening moet houden.

  • Wat het DNA van een gebied bepaalt.

  • Waarom een onderscheidende positionering voor een gebied belangrijk is.

  • Wat gebiedspositionering anders maakt dan het positioneren van een product.

  • Hoe de MagicPlaces®-methode werkt.

  • Waar je de X-factor vindt.

  • Hoe je een SWOT-analyse maakt.

  • Hoe je een concurrentiematrix maakt.

  • Hoe je tot een succesvolle positionering voor jouw gebied komt.

  • Hoe je de positioneringsdriehoek invult en hoe je aan informatie komt.

  • Hoe je doelgroepen van een gebied onderzoekt en analyseert.

  • Met welke leefstijlen je rekening moet houden.

  • Wat het DNA van een gebied bepaalt.

  • Waarom een onderscheidende positionering voor een gebied belangrijk is.

  • Wat gebiedspositionering anders maakt dan het positioneren van een product.

  • Hoe de MagicPlaces®-methode werkt.

  • Waar je de X-factor vindt.

  • Hoe je een SWOT-analyse maakt.

  • Hoe je een concurrentiematrix maakt.

  • Hoe je tot een succesvolle positionering voor jouw gebied komt.

Jouw investering:

Hoeveel tijd je nodig hebt om de cursus met goed gevolg te kunnen afronden, is natuurlijk voor iedereen verschillend. Reken in elk geval op een studietijd van 6-8 uur, die je naar eigen keuze kunt inplannen.

Het tarief voor de onlinecursus Positioneren van gebied en vastgoed bedraagt €395,- exclusief BTW, inclusief oefenmateriaal, feedback, eindgesprek met de docent en een certificaat van deelname.

Deze cursus is onderdeel van de driedelige e-learningserie Succesvolle Gebiedsmarketing. De delen zijn zeer goed afzonderlijk te volgen. Wanneer je de hele serie tegelijk afneemt betaal je geen €1.185,- maar slechts €995,-.

Lees meer over de docent Linda Annink

Branding van gebied en vastgoed

Marketingcommunicatie van gebied en vastgoed