Linda Annink van Urban Solutions en
Jan Willem van der Sman van SUM+ Architecten

Webinar: Branding als succesversneller.
Complexe herontwikkelingen geen one-man job!

exclusief en gratis toegankelijk voor onze nieuwsbriefabonnees

Webinar: Branding als succesversneller.
Complexe herontwikkelingen geen one-man job!

exclusief en gratis toegankelijk voor onze nieuwsbriefabonnees

Webinar Urban Solutions
Webinar Urban Solutions

Linda Annink van Urban Solutions en Jan Willem van der Sman van SUM+ Architecten

Voor iedereen die zich bezighoudt met de ontwikkeling, transformatie en marketing van woon-, werk- en winkelgebieden.

Herken jij een van deze struikelblokken?

  • In het (winkel)gebied waar jij aan de slag gaat is het eigendom sterk verdeeld.
  • Je moet soms meer dan 50 kritische eigenaren of stakeholders op één lijn krijgen.
  • Er is een grote diversiteit aan bestaande en toekomstige doelgroepen.
  • Er wordt nauwelijks samengewerkt.
  • Het ontwikkelings- en participatieproces verloopt stroef.

Als je bovenstaande vraag met JA beantwoordt, is deze opname van het webinar – gemaakt op 30 augustus 2022 – echt iets voor jou. Linda Annink van Urban Solutions en Jan Willem van der Sman van SUM+ Architecten geven een exclusief inkijkje in de aanpak van complexe herontwikkelingen in (winkel)vastgoed, waarbij er sprake is van verdeeld eigendom. Aan de hand van aansprekende voorbeelden onthullen zij hun tips & tricks die ervoor zorgen dat – ondanks de veelheid aan stakeholders en belangen – de stip op de horizon zichtbaar blijft en het doel bereikt wordt: een aantrekkelijk multifunctioneel gebied, dat zich presenteert als een sterk merk.

Vraag het wachtwoord aan en kijk het webinar!

Vraag het wachtwoord aan en kijk het webinar!

Voor iedereen die zich bezighoudt met de ontwikkeling, transformatie en marketing van woon-, werk- en winkelgebieden.

Herken jij een van deze struikelblokken?

  • In het (winkel)gebied waar jij aan de slag gaat is het eigendom sterk verdeeld.
  • Je moet soms meer dan 50 kritische eigenaren of stakeholders op één lijn krijgen.
  • Er is een grote diversiteit aan bestaande en toekomstige doelgroepen.
  • Er wordt nauwelijks samengewerkt.
  • Het ontwikkelings- en participatieproces verloopt stroef.

Als je bovenstaande vraag met JA beantwoordt, is deze opname van het webinar – gemaakt op 30 augustus 2022 – echt iets voor jou. Linda Annink van Urban Solutions en Jan Willem van der Sman van SUM+ Architecten geven een exclusief inkijkje in de aanpak van complexe herontwikkelingen in (winkel)vastgoed, waarbij er sprake is van verdeeld eigendom. Aan de hand van aansprekende voorbeelden onthullen zij hun tips & tricks die ervoor zorgen dat – ondanks de veelheid aan stakeholders en belangen – de stip op de horizon zichtbaar blijft en het doel bereikt wordt: een aantrekkelijk multifunctioneel gebied, dat zich presenteert als een sterk merk.

Er staat heel wat te gebeuren in Nederland. Gebiedstransformaties zijn aan de orde van de dag. Verouderde centrumgebieden, bedrijven- en industrieterreinen krijgen een nieuw leven en een nieuwe identiteit. Daarbij gaan gebiedsbranding en gebiedsontwikkeling hand in hand. Toch lijkt het of de opdrachten waar we voor staan steeds complexer worden. We hebben te maken met verdeeld eigendom, met veel diverse stakeholders die allen hun eigen belangen vertegenwoordigen, met huidige en toekomstige bewoners en andere doelgroepen. De nieuwe omgevingswet vraagt om meer en betere participatie, maar ook actuele thema’s als energietransitie, klimaatbeheersing, duurzaamheid en (deel)mobiliteit zorgen ervoor dat je bij gebiedsontwikkeling en gebiedsmarketing tegenwoordig van alle markten thuis moet zijn.

Linda Annink en Jan Willem van der Sman laten in dit webinar aan de hand van inspirerende voorbeelden hoe zij met deze complexe opgaven omgaan. Niet alleen geven zij advies over hoe je bijvoorbeeld samenwerking in een gebied kunt stimuleren en hoe branding dat kan aanjagen, ze laten ook zien hoe je als professional succesvoller bent door met anderen samen te werken. Door in een vroeg stadium je dreamteam samen te stellen en een integraal plan te maken draag je sneller bij aan een succesvolle herontwikkeling van jouw gebied.

Er staat heel wat te gebeuren in Nederland. Gebiedstransformaties zijn aan de orde van de dag. Verouderde centrumgebieden, bedrijven- en industrieterreinen krijgen een nieuw leven en een nieuwe identiteit. Daarbij gaan gebiedsbranding en gebiedsontwikkeling hand in hand. Toch lijkt het of de opdrachten waar we voor staan steeds complexer worden. We hebben te maken met verdeeld eigendom, met veel diverse stakeholders die allen hun eigen belangen vertegenwoordigen, met huidige en toekomstige bewoners en andere doelgroepen. De nieuwe omgevingswet vraagt om meer en betere participatie, maar ook actuele thema’s als energietransitie, klimaatbeheersing, duurzaamheid en (deel)mobiliteit zorgen ervoor dat je bij gebiedsontwikkeling en gebiedsmarketing tegenwoordig van alle markten thuis moet zijn.

Linda Annink en Jan Willem van der Sman laten in dit webinar aan de hand van inspirerende voorbeelden hoe zij met deze complexe opgaven omgaan. Niet alleen geven zij advies over hoe je bijvoorbeeld samenwerking in een gebied kunt stimuleren en hoe branding dat kan aanjagen, ze laten ook zien hoe je als professional succesvoller bent door met anderen samen te werken. Door in een vroeg stadium je dreamteam samen te stellen en een integraal plan te maken draag je sneller bij aan een succesvolle herontwikkeling van jouw gebied.

Jouw take-aways:

Over Jan Willem van der Sman:

Jan Willem van der Sman is senior architect bij SUM+ Architecten en heeft vele (complexe) herontwikkelingen van gebouwen en (winkel)gebieden op zijn naam staan. Met meer dan 20 jaar ervaring in het ontwerpen van commercieel vastgoed en woningen, snapt hij als geen ander hoe een centrumgebied als geheel werkt. En hoe je de complexe puzzel met veel stakeholders en belangen legt.

Linda Annink - Urban Solutions

Over Linda Annink:

Linda Annink is oprichter en eigenaar van Urban Solutions, bureau voor gebieds- en vastgoedmarketing: “Ik weet hoe je een gebied op de kaart zet, maar dat weten wel meer marketeers. Wat niet iedereen weet en kan, is hoe je partijen enthousiast maakt om samen de schouders eronder te zetten. Dat is 80% van het succes. Dáar ben ik goed in en mijn team ook.”