Project omschrijving

De kracht van samen
een verhaal vertellen

Beurspassage – Amsterdam

De Beurspassage met het kunstwerk Amsterdam Oersoep behoort tot de parels van Amsterdam. Voor de herontwikkeling en opening creëerde Urban Solutions een community van ambassadeurs, die door middel van storytelling via online- en offlinekanalen de plek bekendheid en betekenis gaven. De campagne eindigde met een spectaculair openingsfeest.

Vraag

Maak van de Beurspassage een nieuwe Top-10 attractie van Amsterdam.
– Bouwinvest International Retail Fund

Oplossing

Contentstrategie met diverse verhaallijnen (kunstenaars, architecten, ontwikkelaars, belegger, gemeente, ondernemers, bewoners) via owned, earned en paid media, die met elkaar het verhaal van de plek vertellen. Door intensief samen te werken met plaatselijke organisaties (Iamsterdam, Amsterdam Museum, ARTTRA, ARCAM) werd snel groot bereik gecreëerd.

Resultaat

  • Publiciteitswaarde print: EUR 346.321,47
  • Publiciteitswaarde online: EUR 36.371
  • Verdriedubbeling van de beleggingswaarde van de panden die bij de herontwikkeling betrokken waren
  • Winnaar van de NRW Marketing Publiekspijs 2016

Wil je weten hoe storytelling bijdraagt aan de waarde van jouw project of merk?
Bel 033-2536701 of stuur een mail aan info@urbansolutions.nl