Project omschrijving

Citymarketing Nijkerk

Nijkerk is een prachtige, smaakvolle en lekkere stad om in te wonen, te werken en om te bezoeken en dat zouden veel meer mensen mogen weten! In de van oudsher agrarische gemeente vind je vandaag de dag een totaalconcept van voedselbeleving: van voedselproductie, verwerking en distributie tot consumptie. Onder de noemer ‘Lekker Nijkerk’ leverde Urban Solution de citymarketeer, die de basis legde voor de marketingstrategie en communicatie, waarmee de kernboodschap ‘Nijkerk, the circle of food’ en het verhaal van Nijkerk succesvol werden uitgedragen.

Vraag

Zet, onder leiding van een citymarketeer, de citymarketingorganisatie op en leg een stevige basis voor de uitvoering van de marketing- en communicatiestrategie van Lekker Nijkerk. Vertel het verhaal van Nijkerk.
– Stichting Citymarketing Nijkerk

Oplossing

De citymarketeer van Urban Solutions vormde een team met 2 content- en eventmedewerkers en stippelde de strategie uit voor de komende jaren. Hierin stond de samenwerking met de ondernemers uit het centrum van Nijkerk centraal. Er werden diverse campagnes uitgerold, zoals ‘De smaakmakers van Nijkerk’ en ‘Nijkerk op 20 km’, er werden events georganiseerd (Torendiner, pop-up diner) en een magazine en andere communicatiemiddelen uitgegeven, die het verhaal van Nijkerk vertelden.

Resultaat

  • Vergroting van de naamsbekendheid Lekker Nijkerk: 5% (binnen een straal van 20 km)
  • Toename websitebezoek: 30%
  • Toename bezoekers op Facebook en Instagram
  • Positieve Net Promotor Score
  • Waardering merkpositionering onder stakeholders: 80%

Meer weten over deze case? Neem contact op met Linda: 06-22106924
Wil je weten hoe storytelling bijdraagt aan de waarde van jouw project of merk?
Bel: 033-2536701 of stuur een mail aan: info@urbansolutions.nl