Project omschrijving

Parel aan de Vliet

Huygenskwartier – Voorburg

Nergens is het woord ‘magisch’ zo vanzelfsprekend aanwezig als in het Huygenskwartier in Voorburg. De pittoreske omgeving en de unieke mix van historie, cultuur, boetiekjes en horeca bieden deze parel aan de Vliet een uitstekende uitgangspositie om een echte ‘place to be’ te zijn, waar bewoners en bezoekers uit de regio komen om te recreëren en elkaar te ontmoeten. Met deze unieke kwaliteiten kan het gebied zich sterk onderscheiden ten opzichte van de andere winkelgebieden in de regio, wat met The Mall of te Netherlands op steenworpafstand een groot voordeel is. Maar daarvoor is wel een passende marketingstrategie nodig.

Vraag

Schrijf samen met de stakeholders het verhaal van het Huygenskwartier en vertaal dit naar een gedragen uitvoeringsstrategie en marketingcommunicatieplan, dat voor alle partijen werkbaar is.
– Gemeente Leidschendam-Voorburg/ OV Huygenskwartier

Oplossing

Urban Solutions heeft twee workshops georganiseerd en samen met de ondernemers, gemeente en vertegenwoordigers van culturele instellingen het verhaal van het Huygenskwartier op papier gezet. De centrale belofte luidt: ‘wij betoveren elke bezoeker met een verrassende totaalbeleving op de halve vierkante kilometer’. Bij deze belofte zijn doelgroepen en proposities vastgesteld en er is een marketingplan uitgewerkt, waarmee het gebied onder de aandacht van deze bestaande en nieuwe doelgroepen wordt gebracht.

Resultaat

  • Sterke positionering, gericht op het behouden van bestaande en aantrekken van nieuwe doelgroepen
  • Onderscheidende positionering, waarmee het Huygenskwartier zich kan profileren in de omgeving
  • Heldere afspraken over eenduidige communicatie
  • Lokale partij vanaf het begin meegenomen in het proces, waardoor marketingplannen nu ook daadwerkelijk worden uitgevoerd

Meer weten over deze case?
Bel Linda: 06-22106924 of stuur een mail aan: linda@urbansolutions.nl