Merkstrategie op basis
van sociale meerwaarde

Oss

De gemeente en centrumondernemers van Oss werken aan hun merkstrategie. Zij worden hierin ondersteund vanuit de Retailagenda met een aanpak die gericht is op sociale waardevermeerdering van het winkelgebied. Oss is een van de eerste gemeenten in Nederland die deze aanpak omarmt, Urban Solutions een van de eerste bureaus die dit vanuit de Retailagenda heeft begeleid.

Vraag

Werk in samenwerking met centrumondernemers en gemeente een merkconcept en -strategie uit op basis van de aanpak uit de Toolkit Sociale Meerwaarde (INretail, NRW, IVBN en Mindlogyx Retail).
– Gemeente Oss

Oplossing

Urban Solutions heeft de aanpak uit de Toolkit vertaald in concrete doe-opdrachten en voorbeelden die de deelnemers aan het traject konden relateren aan hun eigen dagelijkse praktijk. Samen met een kleine kopgroep is in een viertal werksessies toegewerkt naar een sterk en geloofwaardig merkconcept. Onder de slogan ‘Je Treft ‘t in Oss’ is een rode draad gevonden waarmee alle centrumondernemers hun verhaal kunnen vertellen.

Resultaat

  • Merkconcept gebaseerd op de sociale meerwaarde van Oss
  • Gedragen door de centrumondernemers en andere stakeholders
  • Helder actieplan

Wil je weten hoe sociale meerwaarde bijdraagt aan de waarde van jouw project of merk?
Bel 033-2536701 of stuur een mail aan info@urbansolutions.nl