Een wereld
van verschil

Overvecht centrum

Shopping Center Overvecht bevindt zich op een kantelpunt: het gedateerde winkelcentrum moet een eigentijdse uitstraling krijgen die aansluit bij de wensen en behoeften van huidige én toekomstige bewoners en bezoekers. Het moet een levendig, multifunctioneel centrum worden voor winkelen, verblijven en ontmoeten. Een ingrijpende herontwikkeling staat op stapel. Een nieuwe, onderscheidende positionering is daarbij onontbeerlijk.

Vraag

  • Kom met een nieuwe positioneringsvisie voor Shopping Center Overvecht;
  • Vertaal deze positionering naar een merk met een passende look & feel, die richting geeft aan alle toekomstige deelprojecten m.b.t de herontwikkeling en herpositionering;
  • Beschrijf het merk in een handzaam merkboek.

– CVvE SC Overvecht

Oplossing

Urban Solutions heeft voor deze opgave de krachten gebundeld met SUM Architecten. SUM Architecten heeft als specialist in het ontwerpen van commercieel vastgoed en woningen ervaring met transformaties van diverse winkelgebieden in binnen- en buitenland en weet als geen ander hoe de diverse puzzelstukjes op elkaar moeten worden aangesloten. Met de expertise van SUM Architecten hebben wij niet alleen een uniek merkconcept ontwikkeld en uitgewerkt, we hebben tevens een doorvertaling van het gebiedsmerk gegeven naar de look & feel van o.a. de winkelpassages, de versstraat, de entrees en de buitengevels. Aanvullend heeft SUM Architecten een visie ter verbetering van de winkelstructuur uitgewerkt.

Resultaat

  • Best of both worlds: een uniek merkconcept, doorvertaald naar alle facetten van het centrum;
  • Een nieuwe naam, een nieuw merk met onderscheidende uitstraling;
  • Stapsgewijze implementatie mogelijk.

Meer weten over deze case?
Neem contact op met
Linda Annink 06-22106924