Placebranding – Positionering

Sint Jorisplein – Amersfoort

De plek waar je helemaal jezelf kunt zijn

#BeYourself

Winkelgebieden die in hun sociale meerwaarde investeren doen het beter dan gebieden die dat niet doen, blijkt uit onderzoek. Voor het Sint Jorisplein in Amersfoort heeft Urban Solutions onderzocht wat de sociale meerwaarde kan zijn voor de doelgroep screenagers en millennials. Dit resulteerde in het merkconcept #BeYourself.

Versterk de merkbelofte van het Sint Jorisplein als inspiratiebron op het gebied van fashion, beauty en lifestyle en ontwikkel een merkconcept waarmee het winkelcentrum zich kan onderscheiden in de regio.
– Altera Vastgoed

Ontwikkeling van het (online) platform #BeYourself dat erop gericht is om de doelgroep te inspireren met informatie, verhalen en ervaringen. Lokale influencers zijn ingezet als ‘coach’: zij vloggen, bloggen en houden online spreekuur (chatfunctie). De boodschap: haal het beste uit jezelf, maar wees vooral trots op wie en hoe je bent.

  • 45% meer bezoekers op de website
  • 35% meer bezoekers op Instagram
  • 7,5% meer bezoekers in het winkelcentrum
  • Winnaar NRW Marketing Award 2019

Sint Jorisplein

Een dagje shoppen in Amersfoort begint op het Sint Jorisplein. Je parkeert comfortabel in de prettigste parkeergarage van de binnenstad, Q-Park Sint Jorisplein. Laat je verrassen door het ruime aanbod aan grote ketens en leuke lokale winkels op o.a. het gebied van fashion, beauty en lifestyle.

Het Sint Jorisplein is dé plek waar iedereen terecht kan, iedereen welkom is en waar jij jezelf kunt zijn. #BeYourself

Meer weten over deze case?
Neem contact op met Linda

Meer weten over deze case? Neem contact op met Linda

Zie meer cases

Blog – nieuws

MagicPlaces Academy