Bouwen aan
nieuwe herinneringen

Winkelcentrum Brusselse Poort – Maastricht

Een herontwikkeling van een winkellocatie heeft grote gevolgen. Ondernemers, klanten, bezoekers en omwonenden ervaren vaak gedurende meerdere jaren de ongemakken van de bouwwerkzaamheden, terwijl in de tussentijd de winkel natuurlijk het liefst gewoon op volle toeren door moet blijven draaien. Dat is in het kort geschetst ook de situatie in winkelcentrum Brusselse Poort. Urban Solutions verzorgt de communicatie over de verbouwing voor de omgeving en ondernemers. Daarnaast vieren wij met sympathieke acties de feestelijke start- en oplevermomenten.

Vraag

Begeleid het verbouwingstraject met tijdige en adequate communicatie voor de omgeving en de ondernemers, met als doel het wegnemen van mogelijke irritaties en het vergroten van de betrokkenheid van de buurt bij het winkelcentrum
– HB Capital

Oplossing

Ontwikkelen van een frisse verbouwingsconcept en -huisstijl: ‘Brusselse Poort bouwt aan nieuwe herinneringen’. Dit vormde het haakje voor een contentstrategie via website en social media. Daarnaast werden nieuwsbrieven, bouwdoeken en andere media ingezet om de omgeving, buurtbewoners en ondernemers tijdig van informatie te voorzien. Ludieke acties, zoals het uitdelen van chocolademunten bij het wijzigen van de parkeertarieven, zorgde voor sympathie onder het winkelend publiek.

Resultaat

  • Adequate en tijdige communicatie naar stakeholders over verbouwingsactiviteiten
  • Positieve berichtgeving door goed en structureel persmanagement
  • Goodwill bij omwonenden en ondernemers

Wil je weten hoe adequate communicatie bijdraagt aan draagvlak en een soepel verloop van jouw herontwikkelingsproject?
Bel 033-2536701 of stuur een mail aan info@urbansolutions.nl