Communicatie – Campagne

Prikkelende campagnes, pakkende verhalen en social marketing: het zijn vandaag de dag de ingrediënten voor een succesvolle communicatie.

De connectie maken met je doelgroepen gaat lang niet meer zo eenvoudig als vroeger; je moet investeren in en bouwen aan een duurzame community. Storytelling is daarvoor een uitstekend middel.

Storytelling is hot, denk even aan wat je tegenwoordig ziet aan uitingen van merken als Ikea, Nike, Heineken, KLM, allemaal storytelling. Maar in de sector van gebieds- en vastgoedmarketing is dit begrip nog relatief nieuw. Eigenlijk is dat best vreemd, want juist in gebieden, steden en gebouwen ligt een schat aan content, aan verhalen, die je kunt gebruiken om jouw stad of locatie onder de aandacht te brengen, te branden en betekenis te geven.

Bij Urban Solutions zetten wij storytelling strategisch in voor de branding en marketing van onze projecten.

Goede verhalen gaan over mensen en hun behoeftes en verlangens. Niet over producten en bedrijven. Hoe verleidelijk het soms ook is, als je een gebied of locatie onder de aandacht wilt brengen, probeer dan het verkoopverhaal te vermijden. Stop met verkopen, begin met vertellen. Het verhaal van de bewoners of ondernemers in een gebied bijvoorbeeld, de local heroes. Dat is wat mensen graag willen horen. Overigens hoeft een verhaal niet altijd een lang stuk geschreven tekst te zijn. Juist niet. Korte tekst, maar bovenal beeld en video hebben vele malen meer effect.

Bij Urban Solutions maken we effectieve content die mensen raakt en lading geeft aan het merk.

Wij werken voor:

Download het gratis e-book met 5 slimme gebiedsmarketingstrategieën

Verhoog de aantrekkingskracht
van elk gebied voor bewoners, bezoekers en bedrijven.