Directeur Urban Solutions

Linda Annink

Marketeer in hart en nieren. Verhalen vertellen zit haar in het bloed.

Als kind sleepte ze haar neefjes en nichtjes verplicht de tuin in waar ze hen voorlas uit dikke sprookjesboeken. Nu leest ze twee boeken per week, voornamelijk vakliteratuur. Haar ambitie: elke dag nóg een beetje beter worden. Kan genieten van: elk jaar een nieuwe stad ontdekken. Is trots op: haar team.

Linda Annink studeerde Spaanse Taal- en Letterkunde en Massacommunicatie en haalde haar eerstegraads lesbevoegdheid aan de Universiteit Utrecht, waarna zij zich specialiseerde in Marketing en PR. Als marketingmanager werkte zij voor diverse vastgoedprojecten in opdracht van gemeenten en vastgoedbedrijven. In 2010 richtte zij Urban Solutions op, met 100% focus op gebiedsmarketing. Inmiddels heeft zij als marketeer tientallen succesvolle gebieden en locaties door heel Nederland op haar naam staan.

In haar vrije tijd was zij bestuurslid voor de VPRA (Vereniging voor PR & Communicatiebureaus) en lid van de Commissie Consument en Gedrag van de NRW (Nederlandse Raad Winkelcentra). Linda is getrouwd en heeft twee volwassen kinderen. Zij is een groot bewonderaar van life- en businesscoach Tony Robbins en leest alles van en over haar favoriete marketing guru Seth Godin.

Linda Annink, directeur Urban Solutions

“Ik weet hoe je een gebied op de kaart zet, maar dat weten wel meer marketeers. Wat niet iedereen weet en kan, is hoe je partijen enthousiast maakt om samen de schouders eronder te zetten. Dat is 80% van het succes. Daar ben ik goed in en mijn team ook.”