MagicPlaces® Podcast

MagicPlaces® Podcast

Welkom bij onze MagicPlaces® Podcast! Wij geloven in de magische aantrekkingskracht van steden, gebieden en andere locaties. We gaan op zoek naar de X-factor, die voor iedere plek anders is. Wat maakt een plek een magic place? Iedere twee weken bespreken we een andere plaats!

Welkom bij onze MagicPlaces® Podcast! Wij geloven in de magische aantrekkingskracht van steden, gebieden en andere locaties. We gaan op zoek naar de X-factor, die voor iedere plek anders is. Wat maakt een plek een magic place? Iedere twee weken bespreken we een andere plaats!

Aflevering 8: Beurspassage

De Beurspassage in Amsterdam werd in 2016 verbouwd tot een prachtig kunstwerk: Amsterdam Oersoep. Urban Solutions was betrokken bij de officiële opening van deze bijzondere ‘steeg’. Tamara Griffith vertelt over de vele elementen van het kunstwerk en wat er allemaal kwam kijken bij het organiseren van de feestelijke opening. Linda Annink gaat in op het belang van storytelling bij dit project.

Aflevering 7: Polopos

Kan je van een leeggelopen dorpje in de Zuid-Spaanse heuvels van Andalusië weer een MagicPlace® met aantrekkingskracht maken? Ja, dat kan! Mirja de Jongh deelt haar ervaring met het Spaanse dorp Polopos. Wat is er nodig om zo’n transformatie te bewerkstelligen? Is dat een vaste cocktail van ingrediënten of is er meer voor nodig? Linda Annink vertelt het in deze aflevering.

Aflevering 6: Rat Verlegh Stadion

Tristan Melissen vertelt over het Rat Verlegh Stadion in Breda. Zijn passie voor NAC is ontstaan toen zijn vader hem als klein jongetje meenam naar het stadion en de liefde voor de club is nooit meer verdwenen. Het feit dat NAC niet zo vaak wint, doet niets af aan deze clubliefde. Hoe kan zoiets? Linda Annink koppelt dit aan brand loyalty, in het Nederlands merkentrouw genoemd. Mensen zijn fan van een merk en er moet heel wat gebeuren, wil dat over gaan. Hoe zorg je ervoor dat mensen zich blijvend binden aan je merk? Je hoort het in deze aflevering.

Aflevering 5: Lapland

Feike Faase vertelt over Lapland, waar hij twee keer naartoe is gereisd. Rust en ruimte zijn de kernwoorden die het Noorden van Scandinavië volgens hem het beste omschrijven. Die zoektocht naar stilte zien we tegenwoordig steeds vaker om ons heen. Linda Annink plaatst dit in de huidige tijdgeest: in onzekere tijden zoals nu, met grote uitdagingen als klimaatverandering, woningnood en oorlog, zoeken mensen een uitvlucht en worden prikkels zoveel mogelijk gemeden. Hoe kun je daarop inspelen als gebiedsmarketeer? Een aflevering om lekker van tot rust te komen!

Aflevering 4: Dominicanenkerk

Rispa Boot praat over de boekenwinkel in de Dominicanenkerk in Maastricht. De mystieke sfeer van zowel een boekenwinkel als van een kerk trekken haar enorm aan. Wat maakt dat deze plaats – volgens The Guardian de mooiste boekenwinkel ter wereld – zo’n succes is? Linda Annink gaat in op het begrip ‘blurring’ en legt uit waarom het voor een gebied zo belangrijk is om haar eigen X-factor te ontdekken.

Aflevering 3: Amersfoort

In deze aflevering hebben we het met Tamara Griffith over Amersfoort: ook wel de meest gemiddelde stad van Nederland genoemd. We praten over werken aan het water, musea, de historische binnenstad en geven restauranttips. Linda Annink vertelt dat de Keistad de laatste jaren enorm van kleur verschiet. Hoe werkt zoiets?

MagicPlaces® Podcast Aflevering 2: Isfahan

Aflevering 2: Isfahan

In deze aflevering vertelt Mirja de Jongh over Isfahan. Deze betoverende stad in Iran was ooit de hoofdstad van het Perzische rijk. Isfahan is een stad vol contrasten: je voelt de onderdrukking, maar toch vinden de inwoners allerlei manieren om binnen de grenzen uiting te geven aan hun sociale behoeften. De verhalen van het verleden en het heden komen op dit moment niet overeen. Linda Annink legt uit wat dit voor impact heeft op een plek.

MagicPlaces® Podcast Aflevering 1: de Efteling

Aflevering 1: de Efteling

In de allereerste aflevering van de MagicPlaces® Podcast praat onze creative director Tristan Melissen over de Efteling. Als klein jongetje ging hij al naar deze magische plek, nu bezoekt hij het park regelmatig met zijn neefje en nichtje. Wat de Efteling zo bijzonder maakt, is dat het park een weerspiegeling is van de maatschappij: iedereen voelt zich er welkom. We nemen je mee en onze directeur Linda Annink legt uit waaróm de Efteling het perfecte voorbeeld van een magic place is.

Download het gratis e-book met 5 slimme gebiedsmarketingstrategieën

Verhoog de aantrekkingskracht
van elk gebied voor bewoners, bezoekers en bedrijven.