Karin Laumans van Klépierre, center director voor Alexandrium Shopping Center

Karin Laumans van Klépierre, center director Alexandrium Shopping Center

Merlijn van der Laak - Alexandrium Shopping Center

Merlijn van der Laak, marketing manager (a.i.) Alexandrium Shopping Center

Linda Annink - Urban Solutions

Linda Annink van Urban Solutions, oprichter en eigenaar

Gratis Webinar: Alexandrium Shopping Center gaat voor een nieuwe look

Echte mensen, echte verhalen, echte omzet

22 november 16.00 – 17.00 uur

Een unieke kijk achter de schermen van een winnende case

Vraag jij je ook af:

  • Hoe je van een herpositionering een succes maakt?
  • Wat je moet doen om het hart van jouw klant (terug) te winnen?
  • Waarom je daar lef voor nodig hebt?
  • Hoe je leegstand kunt gebruiken om jouw doel te bereiken?
  • Welke slimme strategie jouw winkelcentrum (weer) op de kaart zet?

Elk jaar reikt KERN – centrum voor vastgoedprofessionals – een prijs uit voor de beste en meest vernieuwende campagne voor een winkelgebied. “Wij gaan voor een nieuwe look” (Alexandrium Shopping Center), ingezonden door Urban Solutions en eigenaar Klépierre, is uitgeroepen tot winnaar van de KERN Marketing Award 2022. In dit webinar laten Linda Annink (Urban Solutions), Karin Laumans en Merlijn van der Laak (beiden Klépierre) zien hoe het komt dat zij de felbegeerde trofee in de wacht hebben gesleept.

De renovatie van het gedateerde winkelcentrum Alexandrium Shopping Center was de aanleiding voor een vernieuwende marketingstrategie, waarmee het centrum nu hard bezig is om haar plek in de regio te heroveren. Je krijgt een unieke inkijk in de aanpak en uitvoering van deze winnende case, die je zal inspireren om ook de herpositionering van jouw winkelcentrum of gebied tot een succes te maken.

Community building pur sang

“In plaats van de vraag te stellen ‘hoe worden we een beter winkelcentrum’ heeft Alexandrium Shopping Center Rotterdam zichzelf de vraag gesteld ‘hoe worden we weer onderdeel van de gemeenschap?’ Een vraag die is opgepakt door vanuit een eerlijke en kwetsbare opstelling te starten, open te staan voor verschillende inzichten maar ook tegen de conventies in te gaan waar dat nodig was” 

uit het juryrapport

Na jaren van voorbereiding is Klépierre, eigenaar van Alexandrium Shopping Center, gestart met een grootscheepse renovatie. Alexandrium Shopping Center is met 140 winkels één van de grootste overdekte winkelcentra van de stadsregio Rotterdam. Gebouwd in 1984 op het laagste punt van Nederland in de Alexanderpolder. Alexandrium Shopping Center was ooit hét overdekte winkelcentrum voor de regio Rotterdam. Dat moet terug!

Met deze investering bouwt Klépierre verder aan een unieke plek waar winkelen, ontmoeten en verbinden samenkomt in het hart van Prins Alexander te Rotterdam. Met een nieuwe, eigentijdse uitstraling, het toevoegen van services en voorzieningen én een nieuwe identiteit is Alexandrium Shopping Center vastberaden om haar positie in de regio te heroveren. Urban Solutions heeft in samenwerking met Klépierre deze herpositionering vormgegeven en een marketingstrategie ontwikkeld waarmee ondernemers, bezoekers, klanten en omwonenden worden betrokken, verleid en teruggewonnen. In dit webinar nemen Linda Annink, Karin Laumans en Merlijn van der Laak je stap voor stap mee in dit verhaal, dat geleid heeft tot vele positieve resultaten!

Jouw take-aways:

Echte mensen, echte omzet

“Voor de jury is het overduidelijk dat met deze campagne de juiste snaar is geraakt en een uitstekende basis is gelegd voor verdere verbinding tussen de gemeenschap en Alexandrium Shopping Center.” 

uit het juryrapport

Karin Laumans van Klépierre, center director voor Alexandrium Shopping Center
Merlijn van der Laak - Alexandrium Shopping Center

Over Karin Laumans en Merlijn van der Laak:

Karin Laumans werkt bij Klépierre als center director voor Alexandrium Shopping Center. Merlijn van der Laak is hier werkzaam als Marketing Manager (a.i.). Zij zijn beiden betrokken bij de renovatie en herpositionering van het centrum.

Linda Annink - Urban Solutions

Over Linda Annink:

Linda Annink is oprichter en eigenaar van Urban Solutions, bureau voor gebieds- en vastgoedmarketing: “Samen met mijn team ben ik bij meer dan 60 (winkel)gebieden in Nederland werkzaam of betrokken geweest. Het zou wel heel raar zijn als ik daar niet van geleerd had wat de succesfactoren en valkuilen zijn. Die lessen willen wij graag met anderen delen.”

Gratis Webinar: Alexandrium Shopping Center gaat voor een nieuwe look

MELD JE NU AAN VOOR HET GRATIS WEBINAR

Je krijgt een unieke inkijk in de aanpak en uitvoering van deze winnende case, die je zal inspireren om ook de herpositionering van jouw winkelcentrum of gebied tot een succes te maken.