Placemaking – Participatie

Samen met bewoners, ondernemers en andere belanghebbenden een MagicPlace® creëren.

Bijdragen aan plekken met betekenis, bij Urban Solutions doen wij dat met passie – al 10 jaar. In deze periode hebben wij veel geleerd over hoe gebieden zich ontwikkelen en hoe je met marketing, branding en communicatie een plek ‘hip & happening’ maakt.
Bij placemaking gaat het om mensen, om samenwerken en om creativiteit: in co-creatie met bestaande én toekomstige gebruikers het gebied vorm en betekenis geven. Samen events en tijdelijke invullingen bedenken, die passen bij toekomstige doelgroepen. Gebruikmaken van de positieve energie die pioniers met zich meebrengen, waardoor er draagvlak ontstaat voor de ontwikkeling. Open blijven staan voor nieuwe, creatieve ideeën en het experiment aan durven gaan. Daarmee accepteer je dat de stad, het centrum of de wijk nooit af is maar eeuwig jong en creatief.

6 uitgangspunten voor succesvolle placemaking

Aan de basis liggen 6 uitgangspunten*).

  1. Een stad maak je samen
  2. Historie moet je koesteren
  3. Het gaat om de mensen
  4. Duurzaamheid staat voorop
  5. Delen is de basis van innovatie
  6. Een stad is nooit af

In de 3 stappen van onze MagicPlaces® Methode vind je deze uitgangspunten terug.
*) ontleend aan Schipper Bosch: Een stad maken gaat niet vanzelf

Wij werken voor:

Download het gratis e-book met 5 slimme gebiedsmarketingstrategieën

Verhoog de aantrekkingskracht
van elk gebied voor bewoners, bezoekers en bedrijven.