Gebiedsmarketing

Samen een magische plek maken

Voor stad, wijk, (winkel)centrum en bedrijvenpark

Een stad, regio of gebied op de kaart zetten, laten zien wat je als bestemming in huis hebt, de aantrekkingskracht van een winkelgebied vergroten, van een gebied een merk maken, een plek van betekenis creëren voor bewoners en bezoekers… je kunt het allemaal samenvatten onder de term gebiedsmarketing.

Onze MagicPlaces® Methode

Urban Solutions heeft een methodiek ontwikkeld, die op alle niveaus kan worden toegepast. Met onze MagicPlaces® Methode helpen wij overheden, gemeenten, ontwikkelaars, corporaties, vastgoedbeleggers, vastgoedbeheerders en ondernemers hun gebied (opnieuw) op de kaart te zetten en de aantrekkingskracht en waarde van de locatie te vergroten. Dat doen we met een scherpe, onderscheidende positionering. En een inspirerende X-factor, die de rode draad vormt voor het merk en de marketingstrategie. Zo maken we samen een magische plek. Het resultaat: gelukkige bewoners, meer bezoekers, enthousiaste klanten, meer bestedingen, meer werkgelegenheid, kortom: een sterk, duurzaam en toekomstbestendig (winkel)gebied!

Marketingpartner bij gebiedstransformaties

De huidige tijd vereist dat winkelgebieden, maar ook bedrijventerreinen en kantoorparken zichzelf opnieuw moeten uitvinden. Zij moeten de transitie maken van monolithische naar multifunctionele plekken, waar mensen graag wonen, winkelen, werken en verblijven. Dat vraagt om een nieuwe identiteit en een nieuw verhaal. Urban Solutions helpt dat verhaal te ontdekken, te schrijven en te vertellen. Wij zijn dé marketingpartner bij gebiedstransformaties en herbestemmingen.

Hoe kan Urban Solutions jou helpen?

Urban Solutions houdt zich al meer dan tien jaar bezig met marketing, branding en communicatie van steden, binnensteden en winkelgebieden. In die periode hebben wij gebieden geholpen zich te positioneren en te onderscheiden, hebben we gezien wat werkt en niet werkt, valkuilen ontdekt en overwonnen en vooral veel geleerd. Expertise, inspiratie en een gezonde dosis lef. Daar staan wij voor.

In de afgelopen jaren hebben wij ons programma succesvol kunnen toepassen in gebieden in heel Nederland. Neem contact op en hoor wat wij voor jou kunnen betekenen.

Meer weten?

Linda Annink, directeur van Urban Solutions
Linda Annink
Directeur Urban Solutions

Download het gratis e-book met 5 slimme gebiedsmarketingstrategieën

Verhoog de aantrekkingskracht
van elk gebied voor bewoners, bezoekers en bedrijven.