Project omschrijving

Retail, horeca en leisure
onder één groot dak

The Wall – Leidsche Rijn

Met de komst van de nieuwe eigenaren beleeft het iconische rode gebouw aan de A2 een vliegende herstart: de ene na de andere ondernemer vestigt zich er en er wordt geïnvesteerd in het verbeteren van de customer journey, vergroening en verduurzaming. Urban Solutions ontwikkelde samen met de eigenaren en huurders een nieuwe identiteit voor deze plek waarin retail, horeca en leisure samenkomen. Tegelijkertijd zorgden wij voor structurele positieve berichtgeving, waardoor de reputatie verbeterde.

Oplossing

Ontwikkeling van het concept ‘We don’t do small’, dat door het hele gebouw en door alle communicatie werd doorgevoerd. Door de ondernemers data met elkaar te laten delen over doelgroepen en consumentgedrag konden we beter en gericht gezamenlijk campagne voeren, waardoor de zichtbaarheid met name online snel vergroot werd. Events met een toegevoegde waarde voor de directe omgeving én goede contacten met de pers zorgden er daarnaast voor dat er definitief werd afgerekend met negatieve berichtgeving uit het verleden.

Resultaat

  • Betere uitstraling van het project
  • Circa 50% meer bezoekers op de website en social media
  • Recordaantal bezoekers in het centrum (en nog steeds stijgend)
  • Bijna 1-op-1 conversie, dus hogere omzetten voor de ondernemers
  • Betere samenwerking met en tussen de ondernemers
  • Publiciteitswaarde print: EUR 300.000
  • Publiciteitswaarde online: EUR 50.000

Wil je weten hoe placebranding in combinatie met goede PR bijdraagt aan de waarde van jouw project of merk?
Bel 033-2536701 of stuur een mail aan info@urbansolutions.nl