Placebranding – Positionering

The Wall – Leidsche Rijn

Retail, horeca en leisure onder één groot dak

Nieuwe identiteit

Met de komst van de nieuwe eigenaren beleeft het iconische rode gebouw aan de A2 een vliegende herstart: de ene na de andere ondernemer vestigt zich er en er wordt geïnvesteerd in het verbeteren van de customer journey, vergroening en verduurzaming. Urban Solutions ontwikkelde samen met de eigenaren en huurders een nieuwe identiteit voor deze plek waarin retail, horeca en leisure samenkomen. Tegelijkertijd zorgden wij voor structurele positieve berichtgeving, waardoor de reputatie verbeterde.

Help van The Wall een aangename, favoriete plek te maken en maak nieuwe ontwikkelingen en ondernemers zichtbaar, met als doel bestaande doelgroepen te binden en nieuwe te werven.
– Urban Interest en Built to Build

Ontwikkeling van het concept ‘A Big Welcome’, dat door het hele gebouw en door alle communicatie werd doorgevoerd. Door de ondernemers data met elkaar te laten delen over doelgroepen en consumentengedrag konden we beter en gericht gezamenlijk campagne voeren, waardoor de zichtbaarheid met name online snel vergroot werd. Events met een toegevoegde waarde voor de directe omgeving én goede contacten met de pers zorgden er daarnaast voor dat er definitief werd afgerekend met negatieve berichtgeving uit het verleden. Sinds 2018 verzorgen wij de uitvoering van het marketingjaarplan, waarmee de bezoekersaantallen en conversie aantoonbaar zijn gestegen.
  • Betere uitstraling van het project
  • Stijgende bezoekersaantallen op de website en social media
  • Recordaantal bezoekers in het centrum (en nog steeds stijgend)
  • Bijna 1-op-1 conversie, dus hogere omzetten voor de ondernemers
  • Betere samenwerking met en tussen de ondernemers
  • Inmiddels is bijna alle leegstand op The Wall opgelost

Bij The Wall

kun je terecht voor alles op het gebied van elektronica, sport en beweging, speelgoed en entertainment. Retailers die in The Wall zijn gevestigd zijn Amac, Mediamarkt, BCC, Decathlon, Daka, Table du Sud, Toychamp, Mantel en Maxaro. Daarnaast zijn er vestigingen van Doppio, FoodExplore, Liemès Food District en McDonalds en heeft The Wall attractiepark Play-in, het eerste Formule 1 Racing Centre van Nederland en een multilevel TeamSport E-karting baan.

Meer weten over deze case?
Neem contact op met Tristan

Meer weten over deze case? Neem contact op met Tristan

Zie meer cases

Blog – nieuws

MagicPlaces Academy