In plaats van te brainstormen over design en invulling van een kidsarea, hebben we een team geformeerd van onze creatieven, de opdrachtgever én de ambassadeurs van Alexandrium SC. Deze laatste groep (frequente bezoekers met kinderen) waren al eerder betrokken bij de herpositionering van het centrum en wilden graag ook meedenken in dit traject. Met hen zijn we teruggegaan in het verleden naar de oorspronkelijke plek: de polder. Hoe zag die eruit? Wie waren de bewoners? Welk verhaal vertelt deze plek?
Op basis van die input hebben wij 3 concepten uitgewerkt voor een kidsarea en diens bewoner(s), de mascotte. Hoewel alle drie de concepten perfect zouden passen in het vernieuwde centrum, viel de keuze van het projectteam uiteindelijk op het otterduo Alex en Sander!
Voor Klépierre was dit een keuze waar lef voor nodig was. Twee mascottes zijn natuurlijk 2x zo leuk, maar ook 2x zo bewerkelijk en kostbaar! Toch zag Klépierre de meerwaarde van dit concept en mochten we dit verder uitwerken.
Behalve de ontwikkeling van de mascottes werd ook de kidsarea volgens dit concept uitgewerkt.
Gaandeweg bleek het concept zoveel potentie in zich te hebben, dat al snel werd besloten tot een uitbreiding met diverse gadgets en merchandising. Een sterke brand was geboren!