‘Wij gaan voor
een nieuwe look’

Alexandrium Shopping Center

‘Wij gaan voor een nieuwe look’ is de strategische marketingcampagne die Urban Solutions in opdracht van Klépierre heeft ontwikkeld voor Alexandrium Shopping Center, voor de periode waarin het centrum transformeert naar een nieuwe eigentijdse plek met een nieuwe identiteit.

Alexandrium Shopping Center is met 140 winkels één van de grootste overdekte winkelcentra van de stadsregio Rotterdam. Ooit was het uit 1984 daterende centrum hét winkelgebied voor de regio, maar deze positie is inmiddels door de tijd (en concurrentie) ingehaald. Net als vele andere winkelgebieden zijn ook in Alexandrium SC de gevolgen van de corona crisis voelbaar geweest en sommige van de in het centrum gevestigde ondernemers ervaren die nog steeds. Hoog tijd dus voor verandering! Met een grootscheepse herontwikkeling en een nieuwe positionering (Fashion, food & fun for family & friends) wil Alexandrium SC haar toonaangevende positie in de regio heroveren.

Vraag

Formuleer de positionering voor het vernieuwde Alexandrium SC en ontwikkel een merk- en communicatiestrategie voor de transitieperiode, waarin ondernemers, bezoekers, klanten en omwonenden worden betrokken, verleid en teruggewonnen. Geef aan hoe deze strategie een vervolg kan krijgen voor de langere termijn.
– Klepièrre i.s.m. Ondernemersvereniging Alexandrium SC

Oplossing

Wij hebben een campagne bedacht die gericht is op het vergroten (herstellen) van de betrokkenheid van de doelgroepen. ‘Wij gaan voor een nieuwe look’ is:

  • gericht op de stip op de horizon: een eigentijds, levendig, goed functionerend multifunctioneel centrum. De pay-off houdt een belofte in (een nieuwe look), geeft energie, inspiratie en brengt mensen in beweging. Het geeft een positieve lading aan de verbouwing en een doorkijkje naar het nieuwe centrum.
  • gericht op betrokkenheid van ondernemers, bewoners en bezoekers. In de campagne staan zij (en niet het centrum) centraal. Zij zijn de ‘Wij’ uit de pay-off ‘Wij gaan voor een nieuwe look’. Dit maakt deze campagne sympathiek en uniek.
  • het resultaat van een integrale aanpak. Om zoveel mogelijk impact te genereren hebben we samen met Klépierre en de winkeliersvereniging de handen ineengeslagen en rondom de verbouwingscommunicatie een compleet jaarprogramma gemaakt. Alle retail- en verbouwingsmomenten zijn geïntegreerd in het programma en consistent doorvertaald naar de pay-off. Bovendien zijn de ondernemers bij alle activiteiten betrokken en hebben zij bij de uitvoering een actieve rol gehad.

Resultaat

  • Veel positieve reacties en hoge betrokkenheid van ondernemers en bezoekers
  • Onderscheidend, multifunctioneel en laagdrempelig concept, waar bezoekers zich snel in herkennen
  • Direct grote zichtbaarheid en bereik door het ‘opstapelen’ van alle uitingen en acties
  • Uniek beeld- en videomateriaal van de ‘ambassadeurs’, waarmee een sterke basis is gelegd om het merk Alexandrium SC in de toekomst verder uit te rollen.

Meer weten over deze case?
Neem contact op met
Linda Annink 06-22106924