Communicatie - Campagne

De Liemers

Verborgen parel omringd door water

Marketingcampagne

Tussen Arnhem en Nijmegen ligt, verscholen achter de A12 en dicht bij de grens met Duitsland, een prachtig recreatiegebied: De Liemers. Een uniek landschap omringd door de drie grote rivieren – de Rijn, de IJssel en de Oude IJssel-, gecombineerd met interessante cultuurhistorie en aardige winkelkernen in de gemeenten Zevenaar, Duiven en Westervoort. Binnenkort komt daar nog eens een grote publiekstrekker bij in de vorm van de nieuwe Fashion Outlet Zevenaar. Deze diversiteit maakt de Liemers tot een aantrekkelijke toeristische bestemming. Alleen is dit bij nog veel te weinig mensen bekend. Hoog tijd dus om deze verborgen parel op de kaart te zetten.

Hoe maken wij van De Liemers een favoriete toeristische bestemming voor bezoekers uit Nederland, Duitsland en België?
– Gemeenten Zevenaar, Duiven, Westervoort

In samenwerking met de stakeholders – ondernemers in de Vrijetijdseconomie, retailers, horeca, culturele instellingen – is het verhaal van De Liemers geschreven en de X-factor bepaald. Op basis hiervan is een krachtig merkconcept ontwikkeld, dat vertaald wordt naar een eenduidige boodschap en communicatie. Dit vormt de paraplu voor de uitingen van alle stakeholders. Van hieruit wordt een marketing-/activatieplan opgesteld, waarmee de stakeholders van De Liemers de aanval op de toeristische markt kunnen openen.

Work in progress..

Kijk verder in de Liemers

De grootste rivieren van Nederland stromen samen in een oneindig landschap van water, dijken, oeverwallen, komgronden, heuvels en bossen. De vele mogelijkheden die de regio biedt zijn niet allemaal in een eerste oogopslag zichtbaar. Maar als je verder kijkt, dan zie je het: de Liemers is een plek vol verborgen parels.

Meer weten over deze case?
Neem contact op met Linda

Meer weten over deze case? Neem contact op met Linda

Zie meer cases

Blog – nieuws

MagicPlaces Academy