Placebranding – Positionering

Dillenburgplein, Ridderkerk

Traditie van persoonlijke aandacht en ontmoeting

Merkconcept en marketingstrategie

‘Huiskamer van Slikkerveer’: het succesvolle winkelgebied Dillenburgplein belooft haar bezoekers een winkelervaring die verder gaat dan alleen het doen van de dagelijkse en niet-dagelijkse boodschappen en aankopen. Om die belofte te kunnen waarmaken, moesten er echter wel wat stappen worden gezet. Urban Solutions ontwikkelde een merkconcept en marketingstrategie, gebaseerd op de jarenlange traditie van dit winkelgebied, waar persoonlijke aandacht en ontmoeting de grootste succesfactoren zijn.

Werk een merkconcept en marketingstrategie uit, waarmee Dillenburgplein zich beter kan profileren als winkelgebied en hart van de wijk. Doel: eenduidige communicatie en betere samenwerking tussen de ondernemers, waardoor het huidige succes ook in de toekomst wordt voortgezet.
– Stichting BIZ Dillenburgplein

Urban Solutions dook in de geschiedenis van het winkelgebied en ontdekte een jarenlange traditie die teruggaat naar het moment van oprichting in 1962. Veel van de ondernemers die toen hun bedrijf startten, zijn er nog steeds, geholpen of overgenomen door hun zonen en dochters. Er is een grote saamhorigheid, die Dillenburgplein uniek maakt. Met de pay-off ‘Sinds 1962’, in combinatie met een moderne nieuwe ‘look & feel’ die enerzijds inzoomt op de traditionele ambachten en anderzijds op trends en vernieuwingen, laat Urban Solutions de toekomst van dit winkelgebied met haar ‘local heroes’ zien. Tegelijkertijd vormt dit een dynamische paraplu voor alle communicatie en activiteiten.

  • Moderne vertaling van sociale meerwaarde van winkelgebied uit 1962
  • Merkconcept en strategie waarin samenwerking eenvoudig kan worden gerealiseerd
  • Local heroes en sociale meerwaarde staan centraal
  • Persoonlijke aandacht trekt bestaande én nieuwe bezoekers aan
  • Lokale partijen zetten strategie succesvol voort

Op het Dillenburgplein

is altijd gezellig winkelen want de klant staat bij de winkeliers op nummer een. Parkeren is bij ons gratis. We hebben een plein vol met unieke ondernemers die staan voor hun vak en nog tijd hebben voor hun klanten. Ze weten voor welke producten ze staan en service staat hoog in het vaandel. Naast het feit dat de winkels een eigen gezicht hebben, versterken zij elkaar door gezamenlijk op te trekken om een nog aantrekkelijker plein te creëren. ‘Schoon, heel en veilig’ zijn hierin de pijlers waarop ingezet wordt.

Meer weten over deze case?
Neem contact op met Linda

Meer weten over deze case? Neem contact op met Linda

Zie meer cases

Blog – nieuws

MagicPlaces Academy