E-learning

Marketingcommunicatie voor gebied en vastgoed

Leer hoe jij voor jouw gebied een gedragen strategie uitwerkt.

Het waarmaken van de belofte en het vertellen van het verhaal van jouw ‘merk’ kun je bij gebiedsmarketing niet alleen. Samenwerking en draagvlak zijn essentieel om waarde toe te voegen aan steden, gebieden, locaties en gebouwen. Als gebiedsmarketeer vertaal je (gezamenlijke) marketingdoelstellingen naar concrete, creatieve en omarmde campagnes en content. De onlinecursus Marketingcommunicatie voor gebied en vastgoed biedt tips, tools en inspiratie, maar doorloopt ook hoe de juiste (financiële) inrichting van de marketingorganisatie een strategisch marketingplan ook echt omzet in effectieve acties.

Urban Solutions Academy
Urban Solutions Academy

Deze onlinecursus is onderdeel van een driedelige serie waarin je alles leert om een grootse bijdrage aan succesvolle gebiedsmarketing te kunnen leveren.

Deze onlinecursus is onderdeel van een driedelige serie waarin je alles leert om een grootse bijdrage aan succesvolle gebiedsmarketing te kunnen leveren.

De Julianabaan – Voorburg

Gedragen marketingplan voor gebied en vastgoed

Na 9 modules heb je alle kennis en vaardigheden aangereikt gekregen om een ijzersterk marketing- en communicatieplan neer te zetten voor jouw gebied. Er wordt uitgebreid stilgestaan bij elementen die uniek zijn bij gebieds- en vastgoedmarketing t.o.v. het vermarkten van een willekeurig product, zoals placemaking en participatie.

Theorie en praktijk

Succesfactoren, trends en praktische kennis wisselen elkaar af, met heldere uitleg in tekst en video. Door middel van oefeningen test je jouw kennis en werk je gelijk aan jouw ervaring. Aan het eind van de cursus heb je een persoonlijk onlinegesprek met de docent (bij de cursus inbegrepen).

Linda Annink, webinar: Make it happen!

Wat ga je leren?

  • Een marketing(activatie)plan op te stellen.

  • Welke onderdelen van het marketingplan voor jouw gebied belangrijk zijn.

  • Hoe je de ideale marketingcommunicatiemix samenstelt.

  • Wat owned, paid en earned media zijn.

  • Hoe bepalend contentmarketing is voor de beleving van je merk.

  • Hoe je met de pers en influencers omgaat.

  • Waar goede events en activiteiten aan moeten voldoen.

  • Hoe je een sterke campagne ontwikkelt en wat daarvoor nodig is.
  • Hoe je de gebiedsmarketing organiseert en financiert.

  • Wat placemaking is en hoe je dat aanpakt.

  • Hoe je zorgt voor participatie en draagvlak.

  • Een marketing(activatie)plan op te stellen.

  • Welke onderdelen van het marketingplan voor jouw gebied belangrijk zijn.

  • Hoe je de ideale marketingcommunicatiemix samenstelt.

  • Wat owned, paid en earned media zijn.

  • Hoe bepalend contentmarketing is voor de beleving van je merk.

  • Hoe je met de pers en influencers omgaat.

  • Waar goede events en activiteiten aan moeten voldoen.

  • Hoe je een sterke campagne ontwikkelt en wat daarvoor nodig is.

  • Hoe je de gebiedsmarketing organiseert en financiert.

  • Wat placemaking is en hoe je dat aanpakt.

  • Hoe je zorgt voor participatie en draagvlak.

Jouw investering:

Hoeveel tijd je nodig hebt om de cursus met goed gevolg te kunnen afronden, is natuurlijk voor iedereen verschillend. Reken in elk geval op een studietijd van 6-8 uur, die je naar eigen keuze kunt inplannen.

Het tarief voor de onlinecursus Positioneren van gebied en vastgoed bedraagt €395,- exclusief BTW, inclusief oefenmateriaal, feedback, eindgesprek met de docent en een certificaat van deelname.

Deze cursus is onderdeel van de driedelige e-learningserie Succesvolle Gebiedsmarketing. De delen zijn zeer goed afzonderlijk te volgen. Wanneer je de hele serie tegelijk afneemt betaal je geen €1.185,- maar slechts €995,-.

Lees meer over de docent Linda Annink

Positionering van gebied en vastgoed

Branding van gebied en vastgoed