E-learning
Marketingcommunicatie voor gebied en vastgoed
Leer hoe jij voor jouw gebied een gedragen strategie uitwerkt.
Releasedatum: mei 2022
Deze onlinecursus is onderdeel van een driedelige serie waarin je alles leert om een grootse bijdrage aan succesvolle gebiedsmarketing te kunnen leveren.

Gedragen marketingplan voor gebied en vastgoed
Na 7 modules heb je alle kennis en vaardigheden aangereikt gekregen om een ijzersterk marketing- en communicatieplan neer te zetten voor jouw gebied. Er wordt uitgebreid stilgestaan bij elementen die uniek zijn bij gebieds- en vastgoedmarketing t.o.v. het vermarkten van een willekeurig product, zoals placemaking en participatie.
Theorie en praktijk
Succesfactoren, trends en praktische kennis wisselen elkaar af, met heldere uitleg in tekst en video. Door middel van oefeningen test je jouw kennis en werk je gelijk aan jouw ervaring. Aan het eind van de cursus heb je een persoonlijk onlinegesprek met de docent (in de cursus inbegrepen).

Wat ga je leren?
Een marketing(activatie)plan op te stellen.
Welke onderdelen van het marketingplan voor jouw gebied belangrijk zijn.
Hoe je de ideale marketingcommunicatiemix samenstelt.
Wat owned, paid en earned media zijn.
Hoe bepalend contentmarketing is voor de beleving van je merk.
Hoe je met de pers en influencers omgaat.
Waar goede events en activiteiten aan moeten voldoen.
- Hoe je een sterke campagne ontwikkelt en wat daarvoor nodig is.
Hoe je de gebiedsmarketing organiseert en financiert.
Wat placemaking is en hoe je dat aanpakt.
Hoe je zorgt voor participatie en draagvlak.
Een marketing(activatie)plan op te stellen.
Welke onderdelen van het marketingplan voor jouw gebied belangrijk zijn.
Hoe je de ideale marketingcommunicatiemix samenstelt.
Wat owned, paid en earned media zijn.
Hoe bepalend contentmarketing is voor de beleving van je merk.
Hoe je met de pers en influencers omgaat.
Waar goede events en activiteiten aan moeten voldoen.
Hoe je een sterke campagne ontwikkelt en wat daarvoor nodig is.
Hoe je de gebiedsmarketing organiseert en financiert.
Wat placemaking is en hoe je dat aanpakt.
Hoe je zorgt voor participatie en draagvlak.