PLACEMAKING – PLACEBRANDING

Samen met bewoners, ondernemers en andere belanghebbenden een MagicPlace® creëren.

Bijdragen aan plekken met betekenis, bij Urban Solutions doen wij dat met passie – al 10 jaar. In deze periode hebben wij veel geleerd over hoe gebieden zich ontwikkelen en hoe je met marketing, branding en communicatie een plek ‘hip & happening’ maakt.
Bij placemaking gaat het om mensen, om samenwerken en om creativiteit: in co-creatie met bestaande én toekomstige gebruikers het gebied vorm en betekenis geven. Samen events en tijdelijke invullingen bedenken, die passen bij toekomstige doelgroepen. Gebruikmaken van de positieve energie die pioniers met zich meebrengen, waardoor er draagvlak ontstaat voor de ontwikkeling. Open blijven staan voor nieuwe, creatieve ideeën en het experiment aan durven gaan. Daarmee accepteer je dat de stad, het centrum of de wijk nooit af is maar eeuwig jong en creatief.

6 uitgangspunten voor succesvolle placemaking

Aan de basis van succesvolle placemaking liggen 6 uitgangspunten*).

  1. Een stad maak je samen
  2. Historie moet je koesteren
  3. Het gaat om de mensen
  4. Duurzaamheid staat voorop
  5. Delen is de basis van innovatie
  6. Een stad is nooit af

In de 3 stappen van onze MagicPlaces®-methode vind je deze uitgangspunten terug.
*) ontleend aan Schipper Bosch: Een stad maken gaat niet vanzelf

Wij werken voor:

Mis onze nieuwsbrief niet langer!

Elke maand vertellen wij je de laatste nieuwtjes omtrent gebiedsmarketing. Schrijf je nu gratis in en blijf op de hoogte!

WORD LID!

URBAN SOLUTIONS
Mis onze nieuwsbrief
niet langer!
Schrijf je nu gratis in
en blijf op de hoogte!
WORD LID!
close-link